Hydrogen development as an energy resource has emerged as a critical area of interest. Specifically, fuel cells are energy conversion devices that electrochemically combine fuel gases and oxidant gases through electrodes, separated by an ion-conducting electrolyte, to generate electricity and heat.
Hydrogen fuel cells efficiently produce electricity by utilizing the chemical energy of hydrogen. In this field, our research laboratory focuses on developing new catalysts with enhanced catalytic efficiency, high Faradaic efficiency, and low overpotential for improved scalability. In particular, we have designed a rationally structured system to address the slow oxygen reduction reaction (ORR) while ensuring the long-term stability of hybrid structures. This is achieved by understanding the interactions between integrated metals (such as platinum, Pt) and support materials.
에너지 자원으로써 수소 개발은 중요한 관심 분야로 부상했습니다. 구체적으로 연료 전지는 이온전도성 전해질을 사이에 두고 전극을 통해 가스연료와 산화제 가스를 전기화학적으로 결합시켜 전기와 열을 발생시키는 에너지 변환 장치입니다.
수소 연료 전지는 수소의 화학 에너지를 사용하여 효율적으로 전기를 생산합니다. 이 분야에서 본 연구실의 초점은 향상된 촉매 효율, 높은 페러데이(faradaic) 효율 및 확장성에 대한 낮은 과전위를 가진 새로운 촉매를 개발하는 것입니다. 특히, 느린 산소 환원 반응(Oxygen reduction reaction, ORR)을 처리하고 통합 금속(백금, Pt)과 지지체 사이의 상호 작용을 이해함으로써 이러한 하이브리드 구조의 장기 안정성을 보장하는 합리적으로 설계된 시스템을 개발했습니다.